Nieborowice, dn. 04.01.2019 r.
OPS. 26 . 1.2019
Zaproszenie do składania ofert
ZAPYTANIE OFERTOWE NR OPS/1/2019
I. ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Pilchowice, ul. Damrota 6, 44-145 Pilchowice
NIP 9691606890 ;
dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Pilchowicach, ul. Główna 52, 44-145 Nieborowice
Tel. 32 3327165 lub 730179561
Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
II. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia
Zamawiający zaprasza do złożenia oferty (załącznik nr1) na podstawie zapisu art.4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.”Prawo zamówień publicznych” (tj. Dz.U z 2018 r. poz 1986 z późn. zm.)
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1.Świadczenie usług schronienia dla 4 osób bezdomnych ( 1 kobiety i 3 mężczyzn) w postaci:
1.1 schroniska dla osób bezdomnych,
1.2 schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi,
1.3 noclegowni,
1.4 ogrzewalni,
a) osobom bezdomnym (kobietom i/lub mężczyznom), których ostatnim miejscem zameldowania jest gmina Pilchowice (w oparciu o art.101 ust.2 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r. tj. Dz. U. z 2018r. poz. 1508 z późn. zm ),
b) potrzebującym pomocy – schronienia ( z wyjątkiem nieletnich), których miejscem zameldowania jest gmina Pilchowice
2. Każdorazowe umieszczenie osoby o której mowa w pkt. 1 odbywa się na podstawie skierowania do noclegowni i ogrzewalni oraz indywidualnej decyzji administracyjnej o umieszczeniu w schronisku, wydanej przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Pilchowicach. Decyzje zawierać będą : imię i nazwisko świadczeniobiorcy, rodzaj i okres usługi.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane faksem i telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zastaje potwierdzone kopią decyzji administracyjnej bez zbędnej zwłoki.
3. Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do zapewnienia osobom o których mowa:
- w pkt.1 , ppkt. 1.1 zakresu usług zgodnego z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia MRPiPS z dnia
27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni , schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni ( Dz. U. z 2018 r. poz. 896 );
· w pkt 1 ppkt 1.2: zakresu usług zgodnego z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia MRPiPS z dnia
27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni , schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni ( Dz. U.
z 2018r. poz. 896 );
· w pkt.1 ppkt.1.3 : zakresu usług zgodnego z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia MRPiPS z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni , schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni ( Dz. U.
z 2018 r. poz. 896 );
- w pkt.1 ppkt.1.4: zakresu usług zgodnego z załącznikiem nr 4 do rozporządzenia MRPiPS z dnia
27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni , schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni ( Dz. U.
z 2018 r. poz. 896 ).
4. Liczba osób wymagających schronienia - ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Pilchowice dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.
5. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca XII, za który rozliczenie nastąpi do 28 grudnia.
5.1. Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty dostarczenia faktury do OPS w Pilchowicach.
5.2. Podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia;
5.3.Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.
7. Termin realizacji zamówienia od dnia zawarcia umowy. do 31.12.2019 r.
8. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
- wymagania niezbędne : w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym,
- w przypadku schronisk: zapewnienie codziennego wyżywienia: 3 posiłki dziennie – śniadanie, obiad w postaci ciepłego posiłku oraz kolacja, a także świadczenie pracy socjalnej,
- spełnienie wymogów zgodnie z rozporządzeniem MRPiPS z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni , schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni ( Dz. U. z 2018 r. poz. 896 ).
8.1. Warunki i zakres realizacji :
1) miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia,.
2) stawkę dobową należy podać w „Formularzu ofertowym” (załącznik nr1),
3) Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania,
4) dopuszcza się składania ofert częściowych.
III. Kryteria oceny/wyboru oferty:
a) cena za dzień usługi zaoferowana przez oferenta ,
b) dogodne umiejscowienie schroniska, noclegowni i ogrzewalni.
W toku badania i oceny oferty, Zamawiający może żądać od potencjalnych Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Szczegółowe ustalenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą zawarte zostaną w umowie.
1. Sposób przygotowania oferty :
a) wypełniony formularz ofertowy wg złącznika nr. 1 – wzór oferty,
b) oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną,
c) oferta musi zawierać ostateczną cenę zamówionych usług, obejmującą wszystkie koszty.
2. Wymagane dokumenty :
a) wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie
działalności podmiotu, z zastrzeżeniem, że jego data wydania obowiązuje do dnia 30 kwietnia 2019 r.
b) w przypadku fundacji i stowarzyszeń– aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis
z Krajowego Rejestru Sądowego,
c) w przypadku pozostałych podmiotów‐ inny dokument właściwy dla podmiotu,
d) dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła
Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych , obowiązkowym
dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii ,
pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących
z oddziałów terenowych nie posiadających osobowości prawnej ,
e) inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania
podmiotu – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności nie posiadają
informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego
organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające :
· upoważnienie do złożenia oferty na realizację określonego zadania publicznego,
· zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Pilchowicach,
· upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie.
f) odpis statutu.
Uprzedza się o odpowiedzialności wynikającej z art. 297 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny
( tj. D., U. z 2018 r. poz. 1600 z późn. zm. ).
3. Miejsce i termin złożenia ofert
Oferty można składać w następujący sposób :
a) drogą elektroniczną na adres e‐ mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
b) drogą pocztową na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Pilchowicach, ul. Główna 52
44-145 Nieborowice
c) osobiście w siedzibie Zamawiającego – Nieborowice, ul. Główna 52 w godzinach urzędowania.
Oferty należy składać do 24.01.2019 r. do godz. 15.00
Rozstrzygnięcie ofert nastąpi w termie 14 dni roboczych i zostanie opublikowane na stronie internetowej Ośrodka.
Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
4.Osoby do kontaktu w przedmiotowej sprawie:
imię i nazwisko : Jolanta Szczecina tel. 730179561; e‐mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Załączniki :
1. Formularz ofertowy
- Oświadczenie o spełnianiu warunków.